زبانشناسی کاربردی
بررسی رابطه میان حساسیت میان‌فرهنگی، دانش واژگانی و توانش زبانی فراگیران زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی

فرزاد علیجانیان؛ فریبا مبینی؛ پریسا قاسمی

دوره 8، شماره 2 ، دی 1398، ، صفحه 109-135

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.49017.450

چکیده
  مطالعه حاضر تلاشی است در جهت بررسی رابطه میان سطح توانش زبانی زبان آموزان ایرانی و میزان حساسیت بین فرهنگی آنها، و همچنین ارتباط میان دانش واژگانی زبان دوم و سطح حساسیت به تفاوت های میانفرهنگی، می باشد. در این راستا، تعداد 220 نفر زبان آموز ایرانی زبان انگلیسی انتخاب و پس از اجرای آزمون تعیین سطح توانش زبانی آکسفورد، 150 نفر (70 نفر مرد ...  بیشتر